Søk barnehageplass hos oss!

1. mars er det søknadsfrist for barnehageplass fra 1. august og utover høsten.

Magne foreldre er nysjerrige på bla hvordan tilvenning foregår i barnehagen og hvilken mat vi serverer. Her kommer noen korte ord om dette. Tilvenningsplanen gjelder kanskje mest de aller minste, men hovedpoenget er at vi tilpasser alltid tilvenningen utifra barnas behov i samarbeid med foreldrene.

Så her kan en tilvenning se ut:

Dag 1 besøk i bhg 2-3 timer evt med lunsj. Barn og foreldre gjør seg kjent med bhg og tilknyttingspersonen.

Dag 2 Tilknyttingspersonen gjør seg bedre kjent med barnet, foreldrene kanskje kan gå fra barnet ca 1 time. Barnet er i bhg 3-4 timer. Foreldre legger barnet i bhg for å sove. Foreldre er på plass når barnet våkner.

Dag 3. Barnet får 1-2 timer alenetid i bhg, sammen med tilknyttingspersonen. Foreldrene er tilstede ca 1 time før levering og ca 1 time ved henting.

Bhg og foreldrene har tett tlf kontakt etter avtale. Det er også vanlig å ha de kommende ukene.

Det er viktig å ikke tøye strikken for barnet og ha for lange dager de første ukene. Dette vil personalet snakke med foreldrene om.

Matservering

Mandag serveres (havre)grøt med diverse tilbehør (kokos, fruktkompott, yoghurt mm). Vi varierer grøten med suppe med tilbehør, som er populært hos barna.

Tirsdag brødmåltid

Onsdag eller torsdag varm laget middag som feks kjøttkaker, potet og saus

Onsdag eller Torsdag og fredag brødmåltid.

Brødmåltider serveres med flere ulike type pålegg, grønsaker og av og til kokt egg.

Vi forsterker ofte ettermiddagsmaten med grove vafler el lignende.

Blandet frukt serveres hver ettermiddag.

Barna får alltid tilbud om melk eller vann å drikke til maten.

Barna har med egen matpakke til frokost.

Vi har ansatt 60% assistent på kjøkkenet. Dette sparer personalet for kjøkkenaktiviteter som planlegging, innkjøp, tilberedeing av mat og oppvask. Personalet kan dermed bruke sin tid på avdelingene med barna.

Foreldre til barn som skal begynne på de yngste avdelingene, blir invitert til foreldremøte i juni. Der går man igjennom mange praktiske spørsmål og blir litt kjent med personalet på avdelingene.

Velkommen med din/deres søknad!